ارزان ترین پرده فروشی ایران

آموزش نصب راحت پرده

آموز نصب پرده زبرا

نصب پرده می تواند کاری آسان و بدون دردسر باشد اما نیاز به دانستن تکنیک هایی دارد تا از لحاظ نحوه نصب و استایل قرارگیری به درستی اجرا شود، خرید پرده متناسب با فضا و نصب درست آن می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون فضا داشته باشد. ممکن است که پرده شما بلند باشد و تا روی زمین کشیده شود و یا عرض آن زیاد باشد و چین های زیادی بخورد؛ در هر حالت چند قانون کلی وجود دارد تا شما بتوانید هر نوع پرده ای را به بهترین شکل ممکن نصب کنید. در بیشتر حالت‌ها پرده باید زیر خط سقف نصب شود و تا روی زمین قرار بگیرد، این موضوع باعث می شود سقف بلندتر به چشم بیاید و فضا هم به تبع آن بزرگتر دیده شود. این موضوع ربطی به کوتاه و یا بلند بودن پنجره ندارد، پنجره شما می‌تواند حتی فرمی گرد داشته باشد، چند تکه باشد و یا حتی می‌تواند در قناسی دیوار قرار گرفته باشد؛ در هر صورت شما می توانید با روش هایی کاربردی پرده خود را به صورتی صحیح آویزان کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای شروع کار عبارتند از: میل پرده، پایه نگه دارنده میله، گیره پرده، دریل، متر، میخ و رولپلاک به تعداد مورد نیاز و پیچ گوشتی
متن متحرک
خرید میل پرده، پایه نگهدارنده و گیره :

اگر می خواهید طول مورد نیاز میل پرده را اندازه گیری کنید باید بدانید که هنگام جمع کردن پرده مقدار زیادی پارچه گوشه های میل پرده جمع می شود تا جلوی دید پنجره را نگیرد، یعنی اگر می‌خواهید پرده کامل جمع شود باید طول میل پرده را بیشتر از عرض پنجره در نظر بگیرید.

یادتان باشد که عرض پرده نباید با طول میل پرده یکی باشد این موضوع به این دلیل است که وقتی پرده باز است چینی که از جمع شدن پرده به وجود می آید زیبایی بیشتری داشته باشد؛ معمولاً عرض پرده باید ۲.۵ برابر طول میل پرده باشد، اگر میخواهید پرده خانه تان شکیل تر و لوکس تر به نظر برسد بهتر است این اندازه را ۳ برابر در نظر بگیرید؛ خصوصاً در مورد پرده هایی که از پارچه های حریر و نازک هستند این موضوع کاربرد بیشتری دارد.

طول میل پرده به عوامل دیگری مانند ضخامت و انعطاف پارچه پرده نیز بستگی دارد، ولی در حالت کلی طول میل پرده از هر طرف ۱۵ سانتی متر بیشتر از عرض پنجره در نظر گرفته می شود، به طور متوسط هم هر ۱.۵ متر میل پرده به یک پایه نگهدارنده سقفی یا دیواری نیاز دارد. برای خرید گیره ی پرده نیز، بهتر است به ازای هر ۱۰ سانتی متر یا به ازای هر پلیسه، یک گیره در نظر گرفته شود.

چوب پرده ها به سه دسته ضخیم متوسط و نازک تقسیم میشوند که بهتر است با توجه به نوع و وزن پارچه مورد نظر انتخاب شود. گیره های پرده هم انواع مختلفی دارند که گیره های پلاستیکی سوراخ دار و گیره های هولکس فلزی دو نوع از آنها هستند، در هنگام خرید حتما به کیفیت آنها توجه کنید تا باعث بروز مشکلاتی نظیر، گير کردن در ريل ها و عدم حركت و جابجايي پرده نشوند، اگر بخواهید پرده را روی چوب پرده های اتومات نصب کنید که با کشیدن یک نخ پرده جمع شود، بهتر است از گیره سوراخ دار و هوکس به صورت ترکیبی استفاده شود که موقع حرکت داخل چوب پرده گیر کمتری داشته باشد و برای شستشو و نصب مجدد سریع تر و راحت تر باشد.

استفاده از میل پرده های تزئینی روشی دیگر برای زیباتر نشان دادن پرده هاست که باعث می شود همه چیز مرتب و تمیز به نظر برسد.

شروع نصب:

برای نصب پرده ابتدا ارتفاع و عرض پنجره را اندازه گیری کرده؛ سپس با توجه به اندازه پرده خریداری‌شده، محل قرار گیری میله پرده را بر روی دیوار با مداد مشخص می کنیم، با مشخص شدن محل قرارگیری میل پرده نقاطی را که با مداد به عنوان محل قرارگیری پایه میل پرده بر روی دیوار مشخص کرده ایم را با دریل سوراخ میکنم و پایه میل پرده را توسط رول پلاک با پیچ گوشتی در درون سوراخ ایجاد شده پیچ می‌کنیم. پس از نصب کلیه پایه های میل پرده به دیوار، میله پرده را در جای مناسب خود قرار می دهیم. بعد از قرار دادن میل پرده شما می توانید پرده خود را با استفاده از گیره های پرده به میله وصل کرده و بعد از آن انتهای میل پرده را مسدود کنید تا به هنگام استفاده و باز و بسته کردن، پرده از درون میله بیرون نیاید.

کار نصب پرده شما تمام شده است و اکنون می توانید از زیبایی و تاثیر پرده زیبا تان بر روی فضای خانه تان لذت ببرید، ویدیوی زیر مراحل نصب پرده را به صورت تصویری آموزش می دهد، امیدواریم دیدن این ویدیو برای شما مفید باشد:

ارزان ترین پرده فروشی ایران:                     Www.pardesarayeroyan.com

دیدگاه‌ها 0

*
*