ارزان ترین پرده فروشی ایران

نکات مهمی که قبل از خرید پرده باید به آن ها توجه کنید

هرگاه صحبت از دکوراسیون یک فضا می شود اغلب یکی از مهمترین عناصر اتاق فراموش می شود. اغلب مردم پرده را پس از طراحی و چیدمان کامل فضا خریداری می کنند و در گام های اولیه دکوراسیون منزل خود به نوع آن توجهی ندارند.

با توجه به این که پرده پنجره نقشی اساسی در طراحی دارد و می تواند در تصمیم گیری در مورد دکوراسیون اتاق موثر باشد، این بی توجهی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در فرایند طراحی فضا شود. لذا بهتر است پرده را همزمان با سایر وسایل و در فرایندی هماهنگ انتخاب و طراحی کنید تا دکوراسیون هماهنگ تری داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند نکته مهم که قبل از انتخاب پرده باید مد نظر داشته باشید را برای شما بیان کنیم.(این مطلب در مردادماه ۹۹ به روز رسانی شده است.)

توجه به انتخاب پرده در طراحی

آیا پرده های هر اتاق باید با اتاق دیگر متفاوت باشد؟

یک اشتباه که برخی مردم انجام می دهند این است که برای فضاهای مختلف خانه شان یک نوع پرده انتخاب می کنند و بنظرشان یک پرده برای همه اتاق ها مناسب است. اما حقیقت این است که فضاهایی با دکوراسیون و اهداف متفاوت، باید پرده های متفاوتی داشته باشند.در غیر این صورت، ویژگی های اتاق و صاحب آن و دکوراسیون فضا در نوع پرده موثر است  و پرده ی هر اتاق باید متفاوت باشد.

تاثیر پرده در حفظ حریم شخصی و کنترل دید ها در منزل

یکی از پرطرفدارترین انواع پرده، پررده هایی با پارچه شفاف هستند. اگر چه آن ها برای بسیاری از فضاها عالی هستند و روشنایی ایده آلی را تامین می کنند. اما نمی توانند همیشه بهترین گزینه خرید باشند. چرا که در بسیاری از فضاها لازم است کنترل دید و اشراف و حریم ها به خوبی صورت بپذیرد و لازم استدر این فضاها  پرده هایی از نوع مات را انتخاب کنید.به عنوان مثال هرگز نباید پرده اتاق خواب ها شفاف باشند و می توانید برای این مکان ها از پوشش های مات استفاده کنید.

ارزان تربن‌پرده فروشی ایران

حفظ حریم و فضای شخصی به کمک پرده اتاق

نقش پرده در کنترل نور ورودی به هر فضا

پرده ها از جمله عناصر دکوراتیوی هستند که بر میزان روشنایی فضای داخل نیز تاثیرگذارند.پرده های مات و کدر باعث می شود نور کمتری به اتاق وارد شود و برای اتاق خواب گزینه مناسبی هستند مخصوصا برای اتاق هایی رو به شرق و غرب که دید مستقیم به طلوع یا غروب خورشید دارند و نور شدید با زاویه به آن ها وارد می شود.

پرده هایی با پارچه ظریف تر و نازک تر برای اتاق های افتاب گیر که نیاز به حریم کمتری دارد مناسب است. این پرده ها نور ملایم را از خود عبور می دهند که باعث می شود فضای دلچسب تری داشته باشید. این نوع پرده برای بیشتر فضاهای خانه می تواند گزینه مناسبی باشد. بنابراین اگر بدانید چه مقدار نور برای فضای خود نیاز دارید انتخاب نوع پرده برای شما آسان تر خواهد شد.

ارزان تربن‌پرده فروشی ایران

ارزان تربن‌پرده فروشی ایران

کنترل نور به کمک پرده پنجره

تاثیر کاربری فضا و جهت نورگیری پنجره در انتخاب پارچه پرده

جنس های مختلفی از پرده در بازار وجود دارد که شما می توانید هر کدام را انتخاب کنید و اما مساله ای که در انتخاب آن باید توجه کنید مقاوم بودن آن ها است مخصوصا اگر در مقابل نور خورشید قرار بگیرند. چرا که نور خورشید در درازمدت تاثیر زیادی روی پارچه ها می گذارد و می تواند باعث پوسیدگی یا حتی از بین رفتن آن ها شود. اگر چه پارچه هایی از جنس ابریشم خیلی مجلل است اما بهتر است به عنوان روکش کوسن یا پرده ی پنجره های شمالی از آن ها استفاده شود. در غیر این صورت آن ها با قرار گرفتن در برابر تابش شدید خورشید ظاهر خود را از دست می دهند و زود کهنه خواهند شد.

ارزان تربن‌پرده فروشی ایران

ارزان تربن‌پرده فروشی ایران

توجه به جنس پرده در انتخاب آن

به مدل و سبک طراحی پرده توجه کنید

در حالی که ممکن است شما به طراحی پرده توجهی نداشته باشید اما خیلی مهم است که طرح آن با دکور اتاق شما هماهنگی داشته باشد.این به این معنی نیست که شما مدل آن را خیلی محتاطانه انتخاب کنید اما حواستان باشد مدل آن با فضای اتاق مغایرت نداشته باشد و توجه داشته باشید که رنگ آن با رنگ دیگر اجزای اتاق همنشینی داشته باشد.

دیدگاه‌ها 0

*
*