ارزان ترین پرده فروشی ایران

قد پرده چه تاثیری در دکوراسیون منزل دارد؟

 

 

انواع پرده زبرا ، پارچه ای و مدرن برای دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و … استفاده می شوند. صرف نظر از طرح و رنگ پرده، اندازه و ارتفاع آن هم در زیبایی دکوراسیون تاثیر دارد. پرده ها می توانند فضای منزل را روشن تر، بزرگتر و شیک تر نشان دهند. در ساختمان ها انواع پنجره کوتاه وبلند کار شده و انتخاب پرده با توجه به اندازه پنجره و یا بلندتر از آن انجام می شود. قد پرده پذیرایی روی سبک دکوراسیون و احساس فضا تاثیرگذار است پس باید با دقت بیشتری پرده با ارتفاع مناسب را برای پنجره پذیرایی در نظر بگیرید.

قد پرده برای پنجره های بلند

رنگ و طرح پرده نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارد. بهتر است رنگ هماهنگ با دکوراسیون را برای پرده اتاق و به خصوص پذیرایی منزل در نظر بگیرید. علاوه بر زیبایی، پرده های پنجره یک محافظ خوب برای جلوگیری از دید مزاحم هستند. به این ترتیب پرده اتاق باید دارای ضخامت مناسب و ارتفاع مناسبی باشد. در ساختمان هایی که پنجره پذیرایی بلند و به صورت کامل است امکان انتخاب های بیشتری دارید. تقریبا هر نوع پرده پارچه ای، پرده کرکره یا انواع پرده های مدرن را می توانید برای اتاق پذیرایی با پنجره های سراسری و بلند در نظر بگیرید.

قد پرده برای پنجره های سراسری و بلند باید به گونه ای باشد که همه بخش های پنجره را پوشش دهند. بهتر است ارتفاع را از انتهای خط افقی سقف در نظر بگیرید و تا روی زمین ادامه دهید. حتی می توانید ۵ تا ۱۰ سانتیمتر ارتفاع پرده را بیشتر در نظر بگیرید تا اندکی روی زمین باشد. معمولا برای پنجره های بلند و سراسری پذیرایی از پرده هایی که در دو طرف جمع می شوند و در میانه تزئینات دارند بیشتر استفاده می شود.
ارتفاع پرده برای پنجره های نیمه
در برخی از ساختمان ها ارتفاع پنجره ها کوتاه تر است. در واقع پنجره ها تا میانه دیوار هستند و کمی کوچکتر کار شده اند. برای انتخاب پرده مناسب روی پنجره های نیمه دو انتخاب در پیش دارید. اول اینکه پرده را نیمه و اندازه ارتفاع پنجره ها در نظر بگیرید. در این صورت حتما ارتفاع پرده پنجره را به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر بیش اندازه ارتفاع پنجره انتخاب کنید تا زیبایی کار هم حفظ شود.

 

راه دوم و البته شیک تر اینست که از پرده بلندتر روی پنجره های نیمه استفاده کنید. به طور کلی قد پرده بلندتر برای پذیرایی انتخاب بهتری است. پرده هایی با ارتفاع بلند فضا را رسمی تر می کنند و اندازه اتاق را بزرگ تر نشان می دهند. به خصوص اگر ارتفاع سقف کوتاه باشد می توانید با پرده بلند این نقص را برطرف کنید.

 

 

دیدگاه‌ها 0

*
*