ارزان ترین پرده فروشی ایران

آموزش انواع شستشوی پرده و پرده زبرا

 شستشوی پرده زبرا

پرده های زبرا معمولا از چوب ، فلز یا کامپوزیت ساخته شده اند. این پرده ها فابریک لطیفی دارند و از پارچه هایی مثل ابریشم در آن ها استفاده می شود که باید به صورت کاملا تخصصی تمیز شوند. اغلب کم پیش می آید که بخواهید این پرده ها را به طور کامل در بیاورید و تمیز کنید. حال در این قسمت از پرده سرای رویان نکاتی را در مورد تمیز کردن این پرده های زیبا برای شما بازگو می کنیم.

شستشوی پرده زبرا

پرده های چوبی زبرا را چگونه تمیز کنیم ؟

رفتار کردن با این پرده ها مانند رفتار کردن با مبلمان و دیگر اثاثیه منزل است . در نتیجه تمیز کردن آن نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود و می توانید با یک پارچه نخی گرد و غبار و آلودگی ها را از روی این پرده بگیرید. می توانید دست خود را روی دکمه ریل پرده نگه دارید و لابلای آن را گردگیری کنید و بهتر است که دستمال شما کمی مرطوب باشد و این رطوبت با آب گرم به آن رسیده باشد و مراقب باشید که دستمال کاملا آغشته و اشباع از آب نباشد و سپس دستتان را از روی دکمه بردارید و اجازه دهید که لابلای آن خشک شود.

نحوه شستشوی انواع پرده زبرا

پرده زبرای آلومینیومی یا وینیلی

معمولا تمیز کردن هر قسمت از این پرده کرکره ها کار راحتی نیست و می توانید دست خود را روی دکمه ریلی نگه دارید ، زبرا را به آرامی از پنجره دور کنید و به سمت خود بکشید و آن را سفت بگیرید. از براش وکیوم استفاده کنید و لابلای کرکره را تمیز کنید و فقط حرکات شما می تواند کنار به کنار یا بالا به پایین باشد که این گونه رطوبت پارچه نیز آلودگی ها را بهتر از بین می برد .

پرده های روزنه ای یا سلولی

این پرده ها به پرده های کندوی عسلی معروف هستند و راحت تر از انواع دیگر تمیز می شوند . می توانید با یک وکیوم تمام گرد و غبار آن را بگیرید و استفاده از اسفنج آغشته به آب گرم و مایع ظرفشویی نیز در این بین به شما کمک زیادی خواهد کرد.

پرده های رومانی

فرقی ندارد که این پرده ها صاف ، پلیسه دار یا هر مدل دیگری داشته باشند ، می توانید با براش وکیوم و مکش پایین آن ها را تمیز کنید . استفاده از پارچه نخی آغشته به کمی آب و ماده شوینده نیز کارساز خواهد بود .

 

پرده حریر

این پرده ها ظریف تر از بقیه انواع پرده های زبرا هستند و با براش وکیوم همره با مکش کم ، قابل شستشو و پاکسازی می باشند .

پرده های رولر

این پرده ها را می توانید در هر قسمت با اسفنج آغشته به آب و ماده شوینده پاکسازی کنید و فقط بهتر است که تمیز کردن را از پایین به بالا انجام دهید و همچنین می توانید پرده ها را جدا کنید و آن ها را در تشت آب گرم و ماده شوینده قرار دهید .

پرده های پنلی

این پرده ها معمولا برای درب و پنجره های بزرگ استفاده می شوند و نگهداری از آن ها راحت تر است . تنها کاری که باید انجام دهید ، این است که براش وکیوم را روی پرده بکشید و رنگ و بویی تازه به آن بدهید.

 

طریقه شستشوی پرده زبرا به صورت هفتگی و فصلی

پرده زبرا را می توانید به صورت هفتگی تمیز کنید ، این کار سبب می شود گرد و خاک و آلودگی در پارچه پرده تجمع پیدا نکند و عوارضی مانند حساسیت ایجاد نشود .

شستشوی پرده زبرا به صورت هفتگی

برای شستشوی هفتگی پرده زبرا می توانید از بخار شور یا شامپو فرش استفاده نمایید و پرده را ایستاده در مکان خود بشویید.

شستشوی پرده زبرا به صورت فصلی

پرده زبرا را می توانید فصلی یا ۶ ماه یکبار بشویید. برای شستشوی پرده زبرا به صورت فصلی پرده را از پایه های نگه دارنده قاب جدا کنید و در یک سطح صاف بگذارید . سپس برای شستشوی آن از مواد شوینده بدون آنزیم و غیر اسیدی که در آب حل می شوند استفاده نمایید . این مواد شوینده را به اسفنج نرم آغشته کنید و شستشوی پرده را انجام دهید . سپس پرده را به طور کامل آبکشی کنید و برای خشک شدن آن را از یک مکان صاف آویزان کنید در آخر پرده را سر جای خود نصب کنید.

ارزان ترین‌پرده فروشی ایران

دیدگاه‌ها 0

*
*